Wednesday, October 23, 2002

NIKE

Nike will weiter Lügen.
Nike zieht ein urteil des California Supreme Court weiter ans höchste gericht des landes. Der kalifornische supreme court hat Nike im vorfeld verboten unwahre angaben über die arbeitsbedingungen ihrer arbeiter im ausland zu machen. Respektive sie haben Nike verboten unwahre angaben in ihrer werbung zu benützen. Da die Aussagen von Nike in werbespots, leserbriefen und aussagen vor reportern neu als "Business-Speech" gesehen wird. Das heisst werbung ist sozusagen das gleiche wie eine Gewinnwarnung oder Quartalszahlen daher eine offizielle verlautbarung der firma und bei denen darf man nicht lügen. Nike fühlt sich in seiner Rede Freiheit beschränkt und möchte den Kunden auch in Zukunft irgendwelche Scheisse um die Ohren werfen und super "wirsindsonettundökologischundhilsbereitinder3.welt-berichte" publizieren.

NIKE FILES SUPREME COURT BRIEF
Nike has asked the US Supreme Court to review a California Supreme
Court ruling that Nike's public statements on the work conditions
of its overseas factories be considered commercial speech and be
subject to truth-in-advertising laws. Nike argues that the ruling
is "profoundly destructive of free speech." The ruling applies to
statements made by Nike in op-eds, letters to the editor, and
comments made to reporters. PR trade publication The Holmes Report
wrote that as a result of the ruling, Nike would not be releasing
its annual corporate responsibility report. A number of PR trade
organizations have joined together to file a friend-of-the-court
brief. "At stake is our ability to do the kind of work we do in
regard to public debate," Council of PR Firms president Kathy
Cripps said. "If the US Supreme Court does not hear this case, a
lot of what we do will be considered commercial speech. This is
possibly the most vital issue the industry is dealing with, and we
need to come together to defend our position."
SOURCE: The Holmes Report, October 21, 2002; PR Week, October 21, 2002

No comments: